Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد سریال مانی هایست

سه شنبه, ۱۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

سریال مانی هایست (Money heist)

ژانر: جنایی - مهیج - سرقتی ماجراجویی

سازنده سریال: آلکس پینا

تهیه کننده ها: آلکس پینا - سونیا مارتینس خسوس کولمنار استر مارتینس لاباتو ناچو مانوبنس

بازیگران: آلوارو مورته اورسولا کوربیرو ایتسیار ایتانیو پدرو آلسنو پاکو توس آلبا فلورس میگل هران هایمه لورنته انریکه آرسه ماریا پدراسا دارکو پریچ کیتی مانبر هویک کوچکریان رودریگو دلا سرنا نجوا نیمری لوکا پروش روبرتو گارسیا رویز

سازنده موسیقی متن سریال: مانل سانتی استبان

کشور سازنده: اسپانیا

زبان: اسپانیایی

تعداد فصل ها: 4 فصل ( فصل 5 در حال اکران)

تعداد قسمت ها: 38 قسمت

اماکن تولید و فیلم برداری: اسپانیا ایتالیا تایلند پاناما

توزیع کننده: نتفلیکس

تاریخ های انتشار: 2 مه 2017   در حال پخش

سریال خانۀ کاغذی سریالی در سبک سرقت و جنایی، محصول کشور اسپانیا است که توسط ابی استار ساخته شده. نام این سریال در اصل «La Casa De Papel» میباشد که در زبان اسپانیایی به معنی خانۀ کاغذی است، اما بدلیل تلفظ دشوار آن، نام انگلیسی«Money Heist» به معنی سرقت پول جایگزین شد، و درواقع این سریال در آمریکا و دیگر کشورهای غیر اسپانیایی زبان، با نام دومش شناخته میشود.

این سریال در ابتدا یک مینی سریال 15 قسمتی بود و پس از آنکه شبکۀ نتفلیکس بازخورد به شدت زیاد آن را شاهد بود؛ حق پخش جهانی این سریال را بدست گرفت و آن را به 22 قسمت کوتاه تر تقسیم، و در کل جهان پخش کرد. نتفلیکس با دیدن بازخورد عجیبی که این سریال داشت، پیشنهاد ساخت دو فصل دیگر را داد و این کار صورت گرفت.

تاریخ پخش فصل ها:

عنوان

تاریخ انتشار

تعداد قسمت ها

فصل اول

20 دسامبر 2017

13 قسمت

فصل دوم

6 آوریل 2018

6 قسمت

فصل سوم

19 ژوئیه 2019

8 قسمت

فصل چهارم

3 آوریل 2020

8 قسمت

فصل پنجم

بخش اول 3 سپتامبر 2021

بخش دوم 3 دسامبر 2021

10 قسمت

مستند

29 آوریل 2021

1 قسمت

 

خلاصه داستان:

داستان سریال از منظر یک زن به اسم توکیو بازگو میشود. مردی به اسم پروفسور، 8 نفر را که هر کدام در کاری حرفه ای هستند تبدیل به یک گروه میکند و به مدت چند ماه به آنها تعلیم میدهد و نقشۀ سرقت را بارها با آنها مرور میکند؛ بعد از گذشت چند ماه آن گروه 8 نفره به رهبری پروفسور به ضرابخانۀ سلطنتی اسپانیا در مادرید حمله میکنند. این هشت سارق با نام های مستعار که بر اساس اسم شهر ها هست شناخته میشوند: توکیو، نایروبی، برلین، مسکو، دنور، ریو، اسلو، و هلسینکی. این گروه لباس های یکدست قرمز رنگ با ماسک های دالی دیده میشوند. در تمام قسمت های فصل 1 و 2 این سارقین درگیر مشکلات و اتفاقات هیجان انگیزی هستند که در جریان سرقت ها برایشان رخ میدهد، و در پایان، علیرغم کشته شدن سه نفر از اعضای گروه (مسکو، برلین، اسلو) موفق میشوند حدود یک میلیارد یورو از ضرابخانۀ سلطنتی بدزدند. البته این به این معنی نیست که فصل 1 و 2 داستانی مستقیم و بی فراز و نشیب را دنبال میکند، بلکه این دو فصل به حدی جذاب، هیجان انگیز، و غیرقابل پیش بینی بودند، که تمام مخاطبان انتظار ساخت فصل سوم و چهارم را داشتند.

فصل سوم نیز از حدود دوسال پس از اتفاقات دو فصل قبل آغاز میشود. آن ها در نقاط مختلف دنیا پخش شده و زندگی جدیدی را شروع کرده اند. با وجود بودن اوضاع اما، یک اشتباه کوچک باعث دستگیری ریو توسط پلیس شده، و پروفسور برای نجات او دست به کار میشود. او از نقشه های قدیمی برلین برای حمله به بانک اسپانیا استفاده کرده، و درواقع آنها را راه نجات ریو از شکنجه میداند. او گروه را دور هم جمع کرده و البته جای خالی 3 کشتۀ فصول قبلی را با 3 عضو جدید (بوگوتا، پالرمو، مارسی) پر میکند. این گروه به رهبری پالرمو به یکی از بانک های تحت حفاظت حمله کرده و افرادی را گروگان میگیرند و به اسرار ایالتی دست پیدا میکنند. از آن طرف پروفسور پلیس را مجبور به آزادی ریو میکند. در ادامه نیز اتفاقاتی مانند زخمی شدن نایروبی و دستگیری لیسبون رخ میدهد، اما در انتهای قسمت آخر، توکیو با گفتن "جنگ آغاز شده است" خبر از ادامه داشتن این سریال میدهد.

در فصل چهارم متوجه میشویم تیری که در فصل قبلی به سینۀ نایروبی برخورد کرده، کار خود را کرده و نایروبی مرده؛ و به همین دلیل پروفسور مجبور به گرفتن تصمیمات دشواری شده است. او پس از اینکه متوجه زنده بودن لیسبوم میشود، به کمک دوستان قدیمی، از طریق پارکینگ تونلی ایجاد میکند تا لیسبون را از زندان نجات دهد. در نهایت لیسبون به کمک دوستانش آزاد شده، و فردی که دقیقا شبیه به اوست، به جای او در زندان قرار میگیرد. در سکانس آخر این فصل نیز میبینیم، که آلیشیا محل اختفای پروفسور را پیدا کرده و تفنگ را به سمت او گرفته است درواقع سازندگان سریال، خبر ادامه دار بودن آن را به مخاطبان میدهند و آنها را به انتظار میگذارند.

یکی از جالبترین نکات در ساخت سریال خانۀ کاغذی این است که نویسندگان این سریال منتظر پخش شدن سریال میمانند و سپس با توجه به واکنش و حدسیات مخاطب ها چند قسمت آینده سریال را مینویسند. هر چند این کار به شدت خطرناک و ریسک پذیر است، اما سریال را به شدت هیجان انگیز، حتی برای خود عوامل و بازیگران میکند.

تولید این فصل از مرداد 99 آغاز شده، و حالا پس از انتظار بسیار، نتفلیکس اعلام کرده که این فصل در دو بخش پنج قسمتی، و با فاصلۀ سه ماهه پخش خواهد شد؛ بخش اول در 3 سپتامبر (12 شهریور)، و بخش دوم در 3 دسامبر (12 آذر).

به گفته کارگردان این سریال، فصل پنجم آخرین فصل از این سریال خواهد بود. آلکس پینا گفته: فصل پنجم حماسی ترین فصل سریال خانه کاغذی است.....

تماشای سریال خانۀ کاغذی در فیلیمو

تماشای سریال خانۀ کاغذی در نماوا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی