Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد سریال گمشده

شنبه, ۱۹ تیر ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

گمشده یا گمشدگان (Lost)

گمشده

 

سازنده: جفری لیبر دیمون لیندلوف جی.جی.آبرامز

کارگردان: جک بندر (42 قسمت) استیون ویلیامز (26 قسمت) و کارگردانان دیگر

نویسنده: دیمون لیندلوف (45 قسمت) کارلتون کیوز (39 قسمت) ادوارد کیتسیس (21 قسمت) آدام هاروویتز (21 قسمت) الیزابت سارنوف (19 قسمت) و نویسندگان دیگر

بازیگران: متیو فاکس اوانجلین لیلی جاش هالووی نوین اندروز تری اوکوئین هنری یان کوسیک فرانکویس چاو سم اندرسون ال اسکات کالدول آدواله آکینویه آگباجه مایکل امرسون امیلی دی راوین الیزابت میچل مگی گریس جف فاهی جورج گارسیا جان تری سونیا والگر فیونولا فلانگان مالکوم دیوید کلی سینتیا واتروس دنیل دای کیم یونجین کیم کن لئونگ میشل رودریگز نستر کاربونل ویلیام میپاتر ایان سامرهلدر زلیخا رابینسون دومینیک موناگان هارولد پرینوا - رودریگو سانتورو کیلی سانچز

سازنده موسیقی متن: مایکل جیاچینو

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

زبان: انگلیسی

شمار فصل ها: 6 فصل

شمار قسمت ها: 121 قسمت

توزیع کننده: تلوزیون بوئنا ویستا

انتشار: 22 سپتامبر 2004 23 می 2010

فصل

تعداد قسمت

تاریخ پخش اولین قسمت

تاریخ پخش آخرین قسمت

میانگین بیننده

1

25

22 سپتامبر 2004

25 می 2005

15.69 میلیون

2

24

21 سپتامبر 2005

24 می 2006

15.50 میلیون

3

23

4 اکتبر 2006

23 می 2007

17.84 میلیون

4

14

31 ژانویه 2008

29 می 2009

13.40 میلیون

5

17

21 ژانویه 2009

13 می 2009

10.94 میلیون

6

18

2 فوریه 2010

23 می 2010

10.08 میلیون

گمشده یا گمشدگان (Lost) یک سریال تلویزیونی آمریکایی است که زندگی بازماندگان سقوط هواپیمایی را که از سیدنی به لس آنجلس میرفته، روایت میکند. آن ها در جزیره ای در اقیانوس آرام جنوبی گیر افتاده اند؛ جزیره ای مرموز و گرمسیر. در این سریال از گذشته نمایی یا به اصطلاح Flashback بسیار استفاده شده، البته گاهی شاهد آینده نمایی یا همان Flash Forward نیز هستیم. درواقع این سریال، بخش هایی از زندگی شخصیت های مختلف داستان را (در گذشته، آینده، و در جزیره) به تصویر میکشد.

این سریال، به واسطه دست اندر کاران، بازیگران و فیلم برداری در بهترین مکان های اوآهو در هاوایی، یکی از پرخرج ترین سریال های تلوزیونی به شمار میرود.

موسیقی سریال گمشده را مایکل جاکینو ساخته، و اجرای آن توسط ارکستر هالیوود استودیو انجام شده است.

Lost بیشتر از 480 بار و در جشنواره ها و زمینه های مختلف، نامزد دریافت، و 106 بار موفق به دریافت جایزه شده است. منتقدان، این سریال را جزو 10 سریال برتر تاریخ تلوزیون آمریکا قرار داده اند، و به انتخاب مجله تایم سریال Lost برترین سریال تاریخ انتخاب شده است.

سبک سریال گمشده:

در این سریال از گذشته نمایی Flashback بسیار استفاده شده است. معمولاً در هر قسمت از سریال یکی از کاراکترها در مرکز توجه قرار می‌گیرد و در لا به لای قصه، قسمتی از گذشته ی او نمایش داده می‌شود که اطلاعاتی مربوط به زمان قبل از سوار شدن در هواپیما به تماشاگر می‌دهد. در قسمت های پایانی فصل سوم و فصل چهارم، گاهی حالتی برعکس اتفاق می افتد، یعنی تصاویری از آینده نمایش داده می‌شود که در اصطلاح سینمایی به این کار آینده نمایی Flash forward گفته می‌شود.

نقد فیلم های ایرانی 

محل های فیلمبرداری:

فیلمبرداری سریال گمشده در اوآهو در هاوایی و توسط دوربین‌ های 35 میلی متری پاناویژن انجام گرفته است. فیلمبرداری قسمت اول سریال، در شمال غربی ساحل ماکولئیا در هاوایی انجام شد. قسمت‌های مربوط به غار در فصل اول، در ماکت (لوکیشن‌های غیرواقعی) ساخته شد و فیلم برداری آن توسط شرکت زیراکس انجام گرفت. محل فیلم برداری یک انبار بود، که از بعد از اخراج گسترده کارکنان در سال ۱۹۹۹ خالی شده بود.

قسمت‌هایی که زندگی افراد قبل از سقوط را روایت میکرد نیز، در مناطق مختلف دنیا از قبیل نیویورک، کالیفرنیا، عراق و استرالیا فیلم برداری شده است.

تماشای آنلاین تمام قسمت های سریال گمشده در فیلیمو

دانلود تمام قسمت های سریال گمشده با زیرنویس فارسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی