Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد فیلم من پیش از تو

يكشنبه, ۱۰ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۱ ب.ظ

من پیش از تو (Me before you)

فیلم من پیش از تو

ژانر: درام رمانتیک

کارگردان: تئا شاروک

تهیه کننده: کارن روزنفلت الیسون اوون

فیلمنامه نویس: جوجو مویز

بر پایه: «من پیش از تو» اثر جوجو مویز

جدول بازیگران به همراه نقش:

بازیگر

نقش

امیلیا کلارک

لوئیزا کلارک

سم کلفلین

ویلیام ترینر

جنا کولمن

کاترینا کلارک

جانت مک تیر

کامیلا ترینر

چارلز دنس

استیون ترینر

متیو لوئیس

پاتریک

برندن کویل

برنارد کلارک

ونسا کربی

آلیسیا

استیو پیکاک

نیتن

سامانتا اسپیرو

جوزی کلارک

جوانا لامبی

مری راولینسون

 

موسیقی: کریگ آرمسترانگ

فیلم بردار: رمی ادفاراسین

تدوین گر: جان ویلسون

شرکت تولید: نیو لاین سینما مترو گلدوین مایر

کشور سازنده: ایالات متحده

زبان: انگلیسی

مدت زمان: 110 دقیقه

توزیع کننده: وارنر برادرز

تاریخ های انتشار: 23 مه 2016 (نیویورک) 3 ژوئن 2016 (ایالات متحده)

هزینه فیلم: 20 میلیون دلار

فروش گیشه: 208٬3 میلیون دلار

فیلم من پیش از تو (Me before you) فیلمی در ژانر درام و رمانتیک است که بر اساس رمانی معروف و پرطرفدار به همین نام، نوشتۀ جوجو مویز ساخته شده است.

نقد فیلم سرخ پوست

داستان این فیلم در رابطه با جوانی به نام ویل ترینر (با بازی سم کلفلین) است که بسیار ماجراجو، عاشق هیجان، و علاقه مند به ورزش است که معمولا به ورزش های خطرناک و پرهیجانی مانند صخره نوردی میپردازد. اما زندگی همیشه بر وفق مراد نمیگذرد. در اوج جوانی و بهترین دوران زندگیِ ویل، اتفاقی برای او رخ میدهد که زندگیش را کاملا تغییر میدهد. او که حالا به دلیل تصادف سختی که داشته، حتی از پس کارهای شخصی خودش هم بر نمی آید و کاملا ناامید و عصبی است، با لوئیزا کلارک (با بازی امیلیا کلارک) که به عنوان پرستار شخصی وارد زندگیِ او شده رو به رو میشود. حال باید دید که لوئیزا، این دختر جوان سر به هوا، میتواند او را از سیاهی در بیاورد یا نه.....

از آنجا که فیلمانه «من پیش از تو» نیز توسط نویسندۀ رمانِ آن نوشته شده است، بسیاری از ویژگی ها و نکات مهم داستان از بین نرفته و شخصیت های فیلم تا حدود بسیار زیادی شبیه به شخصیت های رمان هستند. البته ما کمی از داستان های درون رمان را، مانند داستان خواهر ویل، در فیلم نمی بینیم که این بدلیل تمرکز خانم مویز بر روی داستان اصلی فیلم است.

در «من پیش از تو»، شخصیت ویل بسیار خوب پرداخت شده و البته بسیار خوب بازی شده است؛ به طوری که بیننده به راحتی میتواند او و مشکلاتش، و حال روحی بدی که در پی این مشکلات برایش ایجاد شده را درک کند. او که بسیار پر انرژی و ماجراجو بوده، دو سال است که کاملا بی حرکت شده و حتی برای ساده ترین کارها هم نیازمند کمک است. به زبان ساده تر، ویل ترینر جوان راه لذت بردن از زندگی را میداند، اما دیگر توانایی قدم گذاشتن در این راه را ندارد. درست در نقطۀ مقابل او، لو کلارک قرار دارد، دختری که با وجود زندگی سخت و کارگری اما، دارایی هایی دارد که با استفاده از آن ها میتواند از زندگی لذت ببرد، اما برعکس ویل، راهِ آن را بلد نیست.

شاید فکر کنید ترکیب دو شخصیت سرخورده و نا امید، این فیلم را به اثری مایوس کننده تبدیل کرده، که سعی دارد با کشاندن شخصیت ها به سمت پوچی، این حس پوچی را به بیننده اش هم منتقل کند. البته در آغاز همینطور هم هست، اما در ادامه، ویل و لو که هر یک به نوعی از زندگی خود دلزده اند، سعی میکنند شخصیت ها و اندیشه های متضاد یکدیگر را درک کند و یاد میگیرند که چطور به هم امید ببخشند و یکدیگر را کامل کنند. ویل که تنها مرگ را به عنوان آیندۀ خود میداند و حتی در این زمینه اقداماتی هم انجام داده، پس از آشنایی با لو زندگی جدیدی را مقابل خود میبیند، که میتواند شادی، امید  سرخوشی را درون خود داشته باشد. در مقابل، برای لو هم، حمایت ها و اعتماد به نفس دادن های ویل با تجربه و باهوش، راه جدیدی باز میکند تا بتواند عشق و شادی را جایگزین سرخوردگی های خانوادگی و اجتماعی اش کند.

اعتماد به نفس، حمایت، نصیحت، حس عشق، و امنیتی که ویل به لوئیزا میدهد و می آموزد، از لو فرد جدیدی میسازد که زندگی را می فهمد و میتواند با تمام وجودش از آن لذت ببرد. البته شاید الان فکر کنید که عشق آتشین میان ویل و لو تا ابد باقی میماند و این دو زندگی بسیار زیبا و شادی را در کنار هم سپری میکنند. درواقع اوج شوک و غافلگیری ماجرا همین نقطۀ پایان آن است؛ جاییکه ویل با وجود تغییرات بوجود آمده و برخلاف انتظار اطرافیانش، مصرانه روی تصمیم قبلی خود میماند و مرگ راحت را ترجیح میدهد. البته او پیش از رفتنش نامه ای به لو نوشته و سرمایه ای برای او میگذارد تا بتواند در ادامۀ زندگی اش، زندگی خوبی را تجربه کند و به خواسته هایش برسد. لو هم به سوئیس میرود تا بتواند روزهای آخر را کنار ویل باشد و شاید بتواند ویل را منصرف کند اما ویل تصمیم خود را گرفته....

نقد فیلم  interstellar

با وجود پایان بندی تلخ، غافلگیر کننده، و در عین حال جسورانه ای که فیلم دارد، و البته با وجود اینکه به نوعی تمام داستان را در این مطلب خواندید، «من پیش از تو» یکی از فوق العاده ترین آثار عاشقانه ای است که در کنار خنده ای که گاه گاه روی لبان بیننده می آورد، میتواند اشک او را در آورده و او را به فکر فرو ببرد. در کل، «من پیش از تو» اثر بسیار زیبایی است که ارزش تماشا و وقت گذاشتن را دارد.

تماشای فیلم من پیش از تو با زیرنویس فارسی

دانلود فیلم من پیش از تو

نظرات  (۱)

فیلم خیلی خوبی بود ممنون از معرفیتون🙏🏻❤

پاسخ:
ممنون از شما که نظرت رو برای ما نوشتی.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی