Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد فیلم کروئلا

چهارشنبه, ۱۳ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

(Cruellaکروئلا

فیلم کروئلا

ژانر: کمدی - جنایی

کارگردان: کریگ گیلسپی

تهیه کنندگان: اندو گان - مارک پلت - کریستین بور

فیلمنامه نویسان: داینا فاکس - تونی مک نامارا 

بر اساس داستان : صد و یک سگ خالدار اثر دودی اسمیت 

بازیگران: اما استون - اما تامپسون - جوئل فرای - پاول والتر هوزر - امیلی بیچام - کربی هوول باپتست - مارک استرانگ 

موسیقی متن: نیکولاس بریتل 

فیلمبردار: نیکولاس کاراکاتسانیس 

تدوینگر: تانیا اس.ریگل 

شرکت های تولید کننده : والت دیزنی پیکچرز - مارگ پلات پروداکشنر - گان فیلمز

استودیوی توزیع کننده: استودیو سینمایی والت دیزنی 

تاریخ های انتشار: ۱۸ مه ۲۰۲۱ (تئاتر ال کاپیتان) ، ۲۸ مه ۲۰۲۱ (ایالات متحده)

مدت زمان فیلم: 134 دقیقه

کشور تولید کننده: ایالات متحده 

زبان: انگلیسی 

هزینه ساخت: ۱۰۰۲۰۰ میلیون دلار

فروش گیشه: ۲۰۵٫۵ میلیون دلار

امروزه دیزنی در عملکرد خودش راه جدیدی را پیش گرفته که باعث شده بیشتر گیشه ها را از آن خود کند و با این سیاست های جدید، توانسته گیشه ها رو به آتیش بکشاند. 

افرادی که طرفدار فیلم ها و انیمیشن های دیزنی هستن میدانند در این دنیا شخصیت های بد یا به اصطلاح ویلن ها نقش برجسته ای دارند و هرگز کنار گذاشته نمیشوند. 

نقد فیلم میلیونر زاغه نشین 

بعضی از فیلم هایی که در این چند سال اخیر از دیزنی پخش شده است، داستان اصلی آن ها به یکی از داستان های قدیمی خود دیزنی برمیگردد. داستان فیلم «کروئلا» نیز به یکی از همین فیلم ها به اسم 101 سگ خالدار برمیگردد؛ در واقع این فیلم یک اسپین آف از این فیلم قدیمی میباشد. 

شخصیت «کروئلا» که با اسم بانوی دیوانه ی دیزنی نیز شناخته میشود، یک دیوانه ی مد و فشن است که در اثر اتفاقاتی که خودش آنها را رقم میزند وارد لندن میشود و زندگیش از زمین تا آسمان تغییر میکند.

«کروئلا» داستان یک دختر شیطانِ نابغه است به اسم " استِلا"، که در ابتدای فیلم وارد مدرسه ای میشود و در همان روز اول با شر به پا میکند. البته او خیلی هم با مادرش سازگار نیست و برخلاف خواسته ی مادرش که میگوید "نذار کروئلا بیاد بیرون"، دقیقا راه را برای کروئلا باز میکند. 

مادر استلا بخاطر شیطنت های او، مجبور میشود با دخترش به لندن سفر کند، اما در اثر یک اتفاق جان خود را از دست میدهد و استلا مجبور میشود که به تنهایی در لندن زندگی کند. 

در ادامه نحوۀ آشنا شدن استلا با دو دوست خود را شاهد هستیم؛ این سه نفر با هم یک تیم دزدی تشکیل میدهند که استلا برای آنها لباس های مورد نیازشان را تهیه میکند، یک تیم عالی و بی نقصِ سه نفره! 

در اصل داستان از زمانی شروع میشود که استلا به دنبال آرزوی کودکی خودش یعنی مد و فشن میرود و میتواند در یک مزون فوق العاده معروف شروع به کار کند، اما این اتفاق باعث میشود که برای این تیم سه نفره اتفاقات مختلفی بیفتد و این اتفاقات، داستان اصلی فیلم رقم میزنند. 

در انیمیشن کلاسیک «101 سگ» شخصیت کروئلا یک پیرزن رذل و بدجنس است که سرتاسر زندگیش را سیاهی فرا گرفته و دو نوچه ی حلقه به گوش هم دارد. از این شخصیت در چند لایو اکشن دیگر دیزنی مانند " گلن کلوز" نیز استفاده شده است که شخصیتی بسیار نزدیک به کروئلا در آن حضور دارد. 

علایق و خلق و خوی این شخصیت را به عنوان یک شناسنامه برای کروئلا به حساب آورده و در تمام لایو اکشن ها این ویژگی ها حفظ شده است که کروئلا یک شخصیت خودخواه، فرصت طلب و دیوانه دارد که برای زمین زدن رقیب خود از هیچ کاری دریغ نمیکند. 

بر خلاف لایو اکشن های دیگر دیزنی، «کروئلا» در اصل کل شخصیت را کوبیده و از نو ساخته است که البته همین موضوع باعث شد که این فیلم به محبوبیت و موفقیت بزرگی برسد، و تنها چیزی که از انیمیشن به طور کامل در فیلم آورده شده است، سگ های خالدار آن است. 

نقد سریال prison break 

اگر بخواهیم تفاوت های میان نسخۀ انیمیشنی و نسخۀ سینمایی این را به طور خلاصه بیان کنیم:

سن و سال کاراکتر کروئلا (با بازی شگفت انگیز اما استون) به طور کلی تغییر پیدا کرده و به یک دختر جوان و سرکش تبدیل شده که تماشاگر داستان زندگی او را میداند و حالا «کروئلا» برایش فقط یک زن بی رحم و سنگدل که میخواهد پوست سگ ها را بکند نیست؛ بلکه یک دختر نابغه است، که مادرش، یعنی تنها کسی که به استعدادش ایمان داشته را در کودکی از دست داده. 

با اینکه دوستان کروئلا برای او مانند خانواده هستند، اما به هرحال درکی از نبوغ و توانایی او ندارند و فقط به فکر دزدی و امرار معاش هستند. 

همینطور جنونی که کروئلای فیلم دارد با انیمیشن بسیار فرق دارد، زیرا تنها بخشی از این جنون مادرزادی در کروئلا وجود دارد و مابقی آن در اثر اتفاقات فیلم به وجود می آید. اتفاقاتی مانند نادیده گرفته شدن، تحقیر شدن، تحت فشار بودن، و در آخر برملا شدن حقیقت سنگینی که هضمش برای کروئلای جوان سخت بوده، باعث شده که او به این مقدار از جنون و دیوانگی برسد. در واقع این کروئلا، جنون انتقام از تمام افرادی را دارد که به او بدی کرده اند.

یکی از عناصر جذابیت های فیلم بازی اما استون است؛ شخصیت اصلی که در واقع دو شخصیت مختلف " استلا" (یک دختر ساکت و معصوم) و  "کروئلا" (دخترک وحشی و سرکشی که حتی لهجه ی متفاوتی هم دارد)، اما توانسته این دو قطبی بودن شخصیت را به خوبی نشان دهد و در بعضی از سکانس ها حتی بعضی از ویژگی های این دو شخصیت را در هم بیامیزد تا تماشاچی از یاد نبرد این دو شخصیت در اصل یک نفر هستند! 

«کروئلا» را در اصل به مرحله ی فراتر از افسردگی به اسم جنون انتقام تجسم کرده اند که بخاطر این عطش انتقام وارد مسیر خشن و بی رحمی میشود که باعث میشود خود او نیز مانند یک شیطان تازه متولد شده از خاکستر بلند شده و اطرافیانش را در آتشِ خود خاکستر کند.

همینطور شخصیت بد فیلم، زنی که ملکۀ دنیای مد است و تمام دنیا او را به عنوان بهترین طراح لباس میشناسند، به طرز عالی به تصویر کشیده است. این زن در ابتدا ناجی استلا از دنیای نادیده گرفته شدن و بی فایده بودن بود، اما در ادامه این دو شخصیت به دشمن های خونی یکدیگر تبدیل میشوند. این زن بی رحم ترین زن دیزنی است، البته تاکنون و تا وقتی که دیزنی بدترین مادر جهان هستی را به ما نشان دهد!  

نقد فیلم ماجرای نیم روز 

کل فیلم در محور جنگ بین دو زن دیوانۀ مد و بی رحم میچرخد، البته «کروئلا» در حد خودش رحم و معرفت دارد اما دشمنش از ذره ای رحم بهره نبرده و فقط خودش و صنعتش برایش مهم است. 

این فیلم هم میتواند کودکان و نوجوانان را و هم بزرگسالان را به خود علاقمند کند، و این یکی از بارزترین توانایی های فیلم های کمپانی دیزنی است.

مشاهده تیزر فیلم کروئلا در کانال نماشا پاپ کورن موویز

تماشای فیلم کروئلا با دوبله فارسی در فیلیمو

تماشای آنلاین فیلم کروئلا در نماوا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی