Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد فیلم وی مثل وندتا

چهارشنبه, ۲۳ تیر ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

وی مثل وندتا (V for Vendetta)

فیلم V for vendetta

کارگردان: جیمز مک تیگو

تهیه کننده: جوئل سیلور گرنت هیل خواهران واچوفسکی

نویسنده: خواهران واچوفسکی

بر پایه: «وی مثل وندتا» اثر دیوید لوید

بازیگران: ناتالی پورتمن هوگو ویوینگ استیون ری جان هرت بن مایلز مری استاکلی

موسیقی: داریو ماریانلی

فیلم بردار: ایدرین بیدل

تدوین گر: مارتین والش

کشور سازنده: آلمان - ایالات متحده - آلمان

زبان: انگلیسی

مدت زمان: 132 دقیقه

توزیع کننده: وارنر برادرز

تاریخ های انتشار: 11 دسامبر 2005 (بات نامب ای سون) 16 مارس 2006 (آلمان) 17 مارس 2006 (ایالات متحده)

هزینه فیلم: 54 میلیون دلار

فروش گیشه: 132٬5 میلیون دلار

فیلم وی مثل وندتا (V for Vendetta) فیلمی سیاسی هیجانی اکشن، به نویسندگی واچوفسکی ها و کارگردانی جیمز مک تیگو می باشد. این فیلم که در سال 2005 ساخته شد، برگرفته از داستانی کمدی به همین نام می باشد.

نقد سریال lost 

وندتا (Vendetta) به معنی انتقام است و نام این فیلم در ایران برای انتقام یا برای کینه خواهی نیز ترجمه شده است. در دوبله فارسی فیلم نیز، نام آن «انتقام جو» است.

شخصیت اصلی این فیلم یعنی «وی» که توسط هوگو ویوینگ ایفا شده، یک جنگجوی اقتدارگریز است که تلاش می کند از طریق اقدامات تروریستی انقلاب کرده و حکومت را از بین ببرد. او یک تروریست بسیار حرفه ای و ماهر است که بدون خواسته خودش و از روی اجبار در معرض آزمایش های نورسفایر قرار میگیرد. در تمام طول فیلم، چهره این بازیگر انگلیسی استرالیایی با نقاب پوشیده شده است.

نقش اصلی دیگر این فیلم یعنی «ایوی» نیز توسط ناتالی پورتمن ایفا شده است؛ این زن جوان که از طبقه کارگر است، در ماموریت های «وی»، او را همراهی می کند. یکی از نکات مهمی که بازی پورتمن در این فیلم دارد، تراشیده شدن موهایش در یکی از سکان ها است. در این سکانس که در زندان رخ می دهد، موهای او توسط زندانبان از ته تراشیده می شود.

«استیون ری» نیز در نقش بازرس فینچ، یک کارآگاه پلیس، در تلاش برای دستگیری «وی» و توقف فعالیت های او است. او که رئیس تحقیقات اسکاتلند یارد و بازرس ارشد در تحقیقات درباره این موضوع است، در هنگام بررسی تحقیقات خود به جرم بزرگ دولت پی می برد.

از بازیگران دیگر این فیلم، «جان هرت» است که نقش صدراعظم آدام ساتلر را ایفا میکند. او که نمایندۀ مجلس و وزیر دفاع بریتانیا است، عضو حزب محافظه کار نیز می باشد.

«استیون فرای» نیز در نقش گوردون دیتریچ، شخصیت یک مجری را دارد. «دیتریچ» مجری یک برنامۀ تلوزیونی کمدی است. او در این فیلم مورد ضرب و شتم نیز قرار میگیرد، و از نظر خود «فرای» کشته شدن با چماق بسیار هیجان انگیز است.

بازیگران دیگر این فیلم «تیم پیگات اسمیت» در نقش پیتر کریدی (رئیس پلیس مخفی بریتانیا و رئیس حزب نورسفایر)، «روپرت گراوس» در نقش دومینیک استون (ستوانِ بازرس فینچ)، «راجر آلام» در نقش لوییز پروترو (سخنگوی حزب نورسفایر و به نوعی صدای لندن)، «جان استندینگ» در نقش آنتونی جیمز (اسقف فاسد کلیسای وست مینستر)، «ادی مارسن» در نقش برایان اتریج (رئیس بخش نظارت صوتی دولت)، «بن مایلز» در نقش راجر (رئیس بخش تبلیغات دولت و مدیر اجرایی شبکۀ تلوزیونی بریتانیا)، «گای هنری» در نقش کنراد هیر (رئیس بخش نظارت تصویری دولت)، «شینید کیوسک» در نقش دلیا سورریج (پزشک ارشد پیشین مرکز بازداشت لارکهیل و خدمت در پزشکی قانونی)، «ناتاشا وایتمن» در نقش والکری پیج (یک زندانی در زندان)، و ..... هستند.

جزئیات پخش red notice

بر اساس داستان فیلم شخصیت «وی» از ماسک برای پنهان کردن زخم های صورتش استفاده می کند و در واقع هویت واقعی خود را پنهان می کند. بر اساس نظر منتقدان نیز این سبک شخصیت ها برای پنهان کردن ناراحتی ها و گذشتۀ تلخ خود از ماسک استفاده می کنند، مانند «شبح اپرا» اثر گاستون لورو.

تماشای فیلم وی مثل وندتا با زیرنویس فارسی

تماشای فیلم وی مثل وندتا در نماشا

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی