Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد سریال چیزهای عجیب

شنبه, ۹ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

چیزهای عجیب (Stranger Things)

سریال چیزهای عجیب

ژانر: ترسناک فراطبیعی علمی تخیلی درام نوجوان درام دوره ای

سازنده: برادران دافر

نویسنده: برادران دافر

کارگردانان: برادران دافر- شاون لوی اندرو استنتون

جدول بازیگران به همراه نقش:

بازیگر

نقش

وینونا رایدر

جویس بایرز

سیدی سینک

مکس

دیوید هاربر

کلانتر جیم

ناتالیا دایر

نانسی ویلر

فین ولفهارد

مایک ویلر

جو کیری

استیو هارینگتون

میلی بابی براون

الون / جین آیوز

چارلی هیتون

جاناتان بایرز

دیکر مونتگمری

بیلی هارگرو

کارا بوینو

کارن ویلر

گیتن ماتارازو

داستین هندرسون

متیو موداین

مارتین برنر

مایا هاک

رابین

کیلب مک لاگلین

لوکاس سینکلر

نوآ اشنپ

ویل بایرز

پریا فرگسن

اریکا سینکلر

پل رایرز

سم اوونز

شان آستین

باب نیوبی

 

کشور سازنده: ایالات متحده آمریکا

مکان های تولید: ایالت جورجیا ایالتگاه مسکونی جکسون، جورجیا

زبان: انگلیسی

شمار فصل ها: 3 فصل

شمار قسمت ها: 25 قسمت

توزیع کننده: نتفلیکس

انتشار اولیه: 15 ژوئیه 2016

فصل ها و قسمت ها:

فصل

تعداد قسمت

تاریخ پخش اولین قسمت

1

8

15 ژوئیه 2016

2

9

27 اکتبر 2017

3

8

4 ژوئیه 2019

 

سریال چیزهای عجیب (Stranger Things) سریالی علمی تخیلی و ترسناک، ساختۀ برادران دافر است که فصل اول آن در سال 2016 از طریق شبکۀ نتفلیکس پخش شد. این سریال اینترنتیِ آمریکایی دارای سه فصل میباشد که وقایع آن در دهۀ هشتاد میلادی و در ایالت ایندیانا رخ میدهد. موضوع اصلیِ این سریال در رابطه با جهان موازی و نظریۀ دنیاهای چندگانه است.

داستان:

داستان فصل اول وقایع مربوط به ناپدید شدن پسر نوجوانی به نام ویل بایرز را در شهر خیالی هاوکینز روایت میکند. خانواده در دوستانِ ویل به دنبال او میگردند تا او را پیدا کنند، اما در این مسیر متوجه چیزهای عجیبی میشوند. در فصل دوم نیز، که یک سال پس از اتفاقات فصل اول را روایت میکند، سرنوشت شخصیت های اصلیِ داستان و چالش های جدیدی که با آن موجه میشوند را دنبال میکند. یکی از این شخصیت ها دختر بچه ای عجیب به نام الون است، که توانایی دورجنبی دارد و میتواند با ذهن خود اجسام را حرکت دهد.

نقد مجموعه ی fast and furious

آزمایشگاه دولتیِ شهر هاوکینز که زیر نظر وزارت انرژی ایالات متحده کار میکند و مخفیانه در حال پژوهش و آزمایش درمورد جهان های موازی است، موفق میشود پلی میان دنیای حقیقی و دنیای وارونه (دنیای موازی) برقرار کند. آن ها برای برقراری این ارتباط از الون استفاده میکنند، اما آزمایش ها طبق پیش بینی پیش نمیرود و الون به همراه یک هیولا از دنیای وارونه برمیگردد. در این میان، خانوادۀ ویل که به دنبال او میگردند به الون برمیخورند.....

این سریال توانست در زمینه های مختلفی مانند شخصیت پردازی، اجرای بازیگران، فضاسازی، موسیقی، نویسندگی، کارگردانی، و .... واکنش ها و نقدهای بسیار مثبتی را چه از سوی منتقدان و چه از سوی تماشاگران، به خود جلب کند. در «چیزهای عجیب» از عناصر و ارجاعات هوشمندانه ای استفاده شده، که اتفاق افتادن سکانس ها در دهه هشتاد را باورپذیر تر میکند. همچنین «چیزهای عجیب» توانست نامزدی ها و جوایز زیادی را در جشنواره ها و مراسمات مختلف از آنِ خود کند.

برادران دافر دربارۀ این سریال گفته اند که «چیزهای عجیب» تحت تاثیر فیلم و سریال های علمی تخیلیِ دهۀ هشتاد ساخته شده، و ترکیبی از یک درامِ جذاب و احساسات نوجوانانه است. آن ها همچنین برای ساخت فضای سریالِ خود از برخی بازی های ویدئویی و انیمه های علمی تخیلیِ یک دهۀ گذشته استفاده کرده اند.

اگر بخواهیم برخی از نکات مثبت این سریال را ذکر کنیم میتوانیم داستان پرکشش و پر از تعلیق، کارگردانی خوب، تصویربرداری خوب، فضاسازی کم نظیر، موسیقی جذاب، موضوع عجیب و غریب و کمتر پرداخته شده، فضای ترسناک و پرهیجانِ آن و ..... را نام ببریم.

در پایان، این سریال اثری تماشایی و کم نظیر است که شما را به فضایی پر از کشش و هیجان با کمی چاشنی ترس میکشاند، داستانی با جذابیت بسیار که میتواند هر بیننده ای را میخکوب صفحۀ تلویزیون کند؛ و پاپ کورن موویز این سریال تینیجری شلوغ و سرگرم کننده را به همراهان خود پیشنهاد میکند، چون قطعا ارزش دیدن دارد.....!

تماشای آنلاین تمام قسمت های سریال چیزهای عجیب با دوبله فارسی

دانلود تمام قسمت های سریال چیزهای عجیب با دوبله فارسی و زبان اصلی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی