Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد سری فیلم سریع و خشن

يكشنبه, ۱۷ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

سریع و خشن (Fast & Furious)

سری فیلم سریع و خشن

سازنده: گری اسکات تامسون

خلق شده توسط: یونیورسال پیکچرز

سری فیلم های سریع و خشن (Fast & Furious)، جزو فیلم هایی با ژانر سرقتی هستند، که تاکنون 10 فیلم از این سری فیلم ها ساخته و پخش شده است. سریع و خشمگین، 2 سریع و 2 خشمگین، سریع و خشمگین: توکیو دریفت، سریع و خشمگین 4، سریع 5، سریع و خشمگین 6، خشمگین 7، سرنوشت خشمگین، سریع و خشمگین تقدیم میکند: هابز و شاو (اسپین آف)، و سریع و خشمگین 9، نام های این 10 فیلم هستند که در ادامه به بررسی هر یک خواهیم پرداخت.

سریع و خشمگین (The Fast and the Furious)

این فیلم اولین فیلم از سری فیلم های سریع و خشمگین است که در سال 2001 توسط راب کوهن ساخته شده است. نویسنده این فیلم پر طرفدار نیل اچ موریتز، و تهیه کنندۀ آن گری اسکات تامسون است. این فیلم آلمانی آمریکایی، توسط یونیورسال استودیوز و در تاریخ 22 ژوئن 2001 توزیع شده است.

نقد فیلم کروئلا 

سریع و خشمگین (2001) درمورد مسابقات اتومبیل رانی خیابانی در نیویورک است. دومینیک تورنتو (وین دیزل)، یکی از اعضای سابق و رهبر باشگاه مسابقات زیر زمینی، و برایان اوکانر (پل واکر) پلیس است. برایان برای پیدا کردن دزد کامیون به این زیرزمین میرود و فکر میکند که اعضای این گروه پشت این دزدی هستند. او با خواهر دام یعنی میا خواستگاری میکند و بخشی از تیم میشود. او میفهمد که دام پشت ماجرای دزدی است و باید او را دستگیر کند، اما یک باند خیابانی به دام حمله میکند. او دام را نجات میدهد و نه تنها او را دستگیر نمیکند، بلکه بر اساس شرط بندی قبلی، ماشینش را نیز به او میدهد.

پل واکر، وین دیزل، جوردانا بوروستر، میشل رودریگز، ریک یان، چاد لیندبرگ، مت کلاوس برخی از بازیگران اصلی این فیلم هستند.

نقد فیلم وی مثل وندنتا

2 سریع و 2 خشمگین (2 Fast 2 Furious)

دومین فیلم از سری فیلم های سریع و خشمگین، در سال 2003 و توسط جان سینگلتون ساخته شده است. همچنین داستان آن توسط درک هاس و گری اسکات تامسون به نگارش درآمده و نئال اچ مورتیز آن را تهیه کرده است. این فیلم هم مانند فیلم قبلی، توسط یونیورسال استودیوز، و در تاریخ 6 ژوئن 2003 منتشر شده و محصول کشور آمریکا است.

داستان این فیلم در ادامۀ فیلم قبلی رخ میدهد. پلیش سابق، برایان اوکانر، بدلیل فراری دادن دام دستگیر میشود. اما به او فرصتی داده میشود تا با دادن تعهد، و البته کمک در برکناری و دستگیری کارتر ورون، وارد کنندۀ مواد مخدر، آزاد شده و سابقه کیفری اش پاک شود. او و دوست قدیمی اش رومن پیرس، به عنوان راننده های ورون استخدام میشوند. آنها ورون را دستگیر میکنند و برایان، زن مورد علاقه اش مونیکا را از آدم ربایی نجات میدهد. آن ها به همراه رومن به خانۀ میامی برمیگردند و میخواهند با پولی که از سازمان مواد مخدر گرفته اند، گاراژی باز کنند و به راحتی زندگی کنند.

برخی بازیگران اصلی این فیلم نیز، پل واکر، ترسی گیبسون، اوا مندس، کول هاسر، لوداکریس، جیمز رمار، آمائوری نولاسکو، مایکل ایلی، مک جین، مارک بون جونیور، و اریک اعتباری هستند.

سریع و خشمگین: توکیو دریفت (The Fast and the Furious: Tokyo Drift)

فیلم سریع و خشمگین: توکیو دریفت را، جاستین لین کارگردانی، نیل اچ موریتز تهیه کنندگی، و کریس مورگان نویسندگی کرده اند. این فیلم که محصول مشترک ایالات متحده و آلمان است، 16 ژوئن 2006 و توسط یونیورسال پیکچرز منتشر شد. این فیلم سومین قسمت از سری فیلم های سریع و خشن است، اما به لحاظ ترتیب زمانیِ داستان ها در واقع بعد از قسمت ششم رخ میدهد. به طور مثال کاراکتر هان در این قسمت معرفی میشود، میمیرد، اما در فیلم های بعدی سر و کله اش پیدا میشود.

در یکی از مسابقات خیابانی غیرقانونی، تصادف سنگینی رخ میدهد. به همین دلیل شان بوسول، به توکیو و نزد پدرش که یک افسر نیروی دریایی است میرود. او در مسابقات توکیو با یک سبک رانندگی به نام دریفت آشنا میشود و به دلیل اینکه این سبک را به خوبی نمیشناسد، چند بار تصادف میکند. اما در نهایت با شخصی به نام هان دوست میشود و هان دریفت را به او یاد میدهد. در ادامه یک جنگ یاکوزایی جریان پیدا میکند که شان نباید در مسابقه نهایی آن و در برابر حریف نهایی اش قرار بگیرد. و حالا ستارۀ مسابقات اتومبیل سواری یعنی دومینیک تورنتو می آید و در مسابقه شرکت میکند.

بازیگران اصلی این فیلم نیز لوکاس بلک، بو وو، سانگ کانگ، برایان تی، ناتالی کلی، نیکی گریفن، کیکو کیتاگاوا، لیندا بوید، و سونی چیبا هستند.

سریع و خشمگین 4 (Fast & Furious 4)

این قسمت از سریع و خشمگین، محصول سال 2009 و ساختۀ جاستین لین میباشد. همچنین کریس مورگان نویسندۀ این فیلم بسیار پرطرفدار آمریکایی است که در 3 آوریل 2009 منتشر شد. چهارمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشمگین، در دستۀ فیلم های اکشن و مسابقات اتومبیلرانی قرار دارد.

دام یک تیم جدید را دور هم جمع میکند تا دوباره به سرقت کامیون بپردازند؛ اما در نهایت این گروه منحل میشود. دام نامزدش لتی را که یکی از اعضای این گروه است رها میکند تا از لتی محافظت شود، اما پس از مدتی متوجه میشود که لتی به قتل رسیده است. او به همراه برایان که اکنون در FBI کار میکند، به دنبال آرتور براگا که یک فروشندۀ مواد مخدر است میروند. آنها مخفیانه به باند براگا ملحق میشوند و موفق میشوند که براگا را دستگیر کنند. اما در حقیقت براگا به مکزیک فرار کرده و آنها براگای قلابی را گرفته اند. برایان زخمی شده و دام که یکی از افراد را کشته به مدت 25 سال به زندان می افتد. پس از زندانی شدن دام، برایان و میا یک تیم برای تعقیب اتوبوس تشکیل میدهند....

از بازیگران اصلی این فیلم میتوان وین دیزل، پل واکر، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، جان اورتیز، لایزا لاپیرا،و  مونیک گابریلا کرنن را نام برد.

سریع 5 (Fast Five)

فیلم سریع 5، به نویسندگی کریس مورگان و تهیه کنندگی نیل اچ موریتز، توسط جاستین لین ساخته شده و در 29 آوریل 2011 منتشر شده است. این فیلم آمریکایی پنجمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشن است، که در ژانر اکشن، سرقت، تعقیب و گریز میباشد.

در این قسمت دام به کمک برایان از زندان فرار کرده و به شهر ریو دو ژانیرو میرود. او دست به سرقت چند ماشین میزند که صاحب آنها هرنان ریس، قاچاقچی معروف میباشد، همین موضوع باعث درگیری آنها با هم میشود. از طرف دیگر ماموری به نام لوک هابز، از آمریکا برای دستگیری دام و برایان می آید. دام میخواهد از ریو فرار کند، اما میا خبر حاملگی اش را میدهد. به همین دلیل آنها تصمیم میگیرند از تراشه ای که در یکی از ماشین های سرقتی پیدا کردند، برای سرقت پول های شخصی به نام رِیز استفاده کنند و زندگی جدیدی را شروع کنند. در نهایت هابز موفق میشود میا، دام و برایان را دستگیر کند اما قبل از اینکه آنها را تحویل دهد، افراد رِیز حمله میکنند. گروه دام، قبل از فرار از این درگیری هابز را نجات میدهند. دام و هابز پول های رِیز را پیدا کرده، و به همراه دام و میا به جزیره ای گرمسیر میروند.....

برخی از بازیگران اصلی این فیلم عبارتند از: وین دیزل، پل واکر، جوردانا بروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، لوداکریس، سانگ کانگ، مت کلاوس، دون عمر، السا پاتاکی، ژواکیم دی آلمیدا، اف والنتینو موراسل، و درو سیدورا.

سریع و خشمگین 6 (Fast & Furious 6)

سریع و خشمگین 6، ششمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشمگین است، که در ژانر اکشن، هیجانی و تعقیب و گریز قرار دارد. این فیلم محصول مشترک آمریکا و انگلیس است که کارگردانی آن برعهدۀ جاستین لین بوده است.

در این قسمت میبینیم که اعضای گروه از هم جدا شده و در مناطق مختلف زندگی میکنند. هابز در حال تحقیق روی تخریب یک کاروان نظامی روسیه به دست شخصی به نام اون شاو، که یکی از نیروهای ویژۀ بریتانیایی است، میباشد. او برای به این کار به دام و تیمش نیاز دارد، به همین دلیل و برای ترغیب دام، به او میگوید که لتی (نامزد سابق دام که ظارهرا در قسمت 4 کشته شد) یکی از اعضای گروه شاو است. تیم دان به لندن می آیند و با افراد شاو رو به رو میشوند. دام در آنجا لتی را میبیند و متوجه میشود که او فراموشی گرفته است. او زندگی خود را به خطر انداخته، و لتی را از دست افراد شاو نجات میدهد. هابز موفق میشود شاو و افرادش را دستگیر کند، اما در نهایت برای آزادی میا که به دست افراد شاو ربوده شده، مجبور میشود آنها را آزاد کند. لتی با دام میماند و دام به همراه افرادش، هواپیمای باربری که شاو و افرادش از طریق آن میخواستند فرار کنند را، نابود میکنند. درنهایت آنها با هم به لس آنجلس بازمیگردند.....

پل واکر، وین دیزل، میشل رودریگز، جوردانا بروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، لوداکریس، سانگ کانگ، گل گدوت، جینا کارانو، لوک ایوانز، و جیسون استاتهام، برخی بازیگران این فیلم هستند.

نقد فیلم ایستاده در غبار

خشمگین 7 (Furious 7)

این فیلم، هفتمین قسمت از سری فیلم های سریع و خشمگین است که توسط کریس مورگان نوشته، و توسط جیمز وان کارگردانی شده است. این فیلم آمریکایی که در سوم آوریل 2015 منتشر شد، در ژانر اکشن، هیجانی، تعقیب و گریز میباشد.

در این قسمت شاهد انتقام گیری برادر شاو از دام و تیمش هستیم. او پرونده های آنها را میدزدد و در دفتر کار هابز یک بمب منفجر میکند. به همین دلیل هابز آسیب دیده و راهی بیمارستان میشود. یکی از افراد دام به نام هان در توکیو توسط شاو کشته میشود و دام برای تشییع جنازۀ او به توکیو میرود. در آنجا شاو می آید تا با او رو به رو شود اما دام توسط یک تیم ضربت به رهبری آقای هیچکس نجات پیدا میکند. او برای شکست شاو به دام کمک میکند و در عوض از او میخواهد در پیدا کردن چشم خدا (یک برنامۀ کامپیوتری که میتواند افراد را پیدا کند) به او کمک کنند. در ادامۀ این ماجرا، و در پی اتفاقاتی بسیار هیجان انگیز، لتی حافظه خود را به دست می آورد و به زندگی خود با دام که از مرگ نجات پیدا کرده ادامه میدهد.

از برخی بازیگران این فیلم میتوان به وین دیزل، پل واکر، جیسون استاتهام، میشل رودریگز، لوداکریس، جوردانا بروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، تونی جا، و کرت راسل اشاره کرد.

سرنوشت خشمگین (The Fate Of The Furious)

این فیلم که با اسم سریع و خشمگین 8 نیز شناخته میشود، فیلمی اکشن آمریکایی است که توسط اف گری گری ساخته، و در 14 آوریل 2017 منتشر شد. همچنین داستان این فیلم را کریس مورگان، بر پایۀ شخصیت های خلق شده گری اسکات تامسون نوشته است.

این فیلم از ماه عسل لتی و دام شروع میشود. همۀ گروه تبرئه شده و یک زندگی نرمال را شروع کرده اند. اما با ورود یک زن مرموز، دام دوباره به دنیای جرم برمیگردد. آنها با چالش های جدید و سختی مواجه میشوند و دام این بار قادر به فرار نیست. نقش این زن مرموز را شارلیز ترون بازی کرده است.

از بازیگران این فیلم میتوان به وین دیزل، پل واکر، جیسون استاتهام، میشل رودریگز، لوداکریس، جوردانا بروستر، دواین جانسون، ترسی گیبسون، لوکاس بلک، کرت راسل، تونی جا اشاره کرد.

سریع و خشمگین تقدیم میکند: هابز و شاو (Fast & Furious Presents: Hobbs & Shaw)

این فیلم اکشن و ماجراجویانه، اسپین آفی از سری فیلم های سریع و خشمگین است که توسط دیوید لیچ ساخته، و در 2 اوت 2019 منتشر شد. این فیلم که به طور مشترک توسط کریس مورگان و درو پی یرس نوشته شده، و اتفاقات آن پس از فیلم سرنوشت خشمگین رخ میدهد.

اتفاقات این فیلم از جایی شروع میشود که یک سرویس اطلاعاتی به دنبال دستگیری یک فرد خلافکار می افتد. آنها سال هاست به دنبالل او هستند اما موفق به دستگیری او نمیشوند، و حالا برای انجام این کار به کمک هابز و شاو نیاز دارند. هابز و شاو دو دوست قدیمی هستند اما بدلیل اتفاقاتی که قبلا بینشان افتاده خیلی باهم جور نیستند و به قولی از هم خوششان نمی آید؛ اما آنها مجبور هستند که یکدیگر را تحمل کنند و با یکدیگر کار کنند.....

در این فیلم نیز بازیگرانی چون دواین جانسون، جیسون استاتهام، ونسا کربی، ادریس البا، هلن میرن، ایزا گونزالس، رومن رینز، ادی مارن، و کلیف کرتیس به ایفای نقش پرداخته اند.

اف 9 (F9)

فیلم سینمایی اف 9 که با نام های «اف 9: حماسۀ سریع» و «سریع و خشمگین 9» نیز شناخته میشود، نهمین قسمت اصلی و دهمین فیلم از سری فیلم های سریع و خشن است و اتفاقات آن پس از قسمت هشتم یعنی سرنوشت خشمگین رخ میدهد. این فیلم که توسط دنیل کیسی و جاستین لین نوشته شده، توسط یکی از همین نویسندگان یعنی جاستین لین ساخته شده است. همچنین این آمریکایی در تاریخ 25 ژوئن 2021 در ایالات متحده منتشر شده است.

در ابتدای این فیلم، دام به همراه لتی و پسر کوچکشان زندگی آرامی را سپری میکند، اما با بازگشت برادر ترک شدۀ دام یعنی جیکوب و تهدید خطرناک جهانی که توسط جیکوب که یکی از ماهرترین آدمکش ها و البته راننده هاست هدایت میشود، گروه دوباره متحد میشوند تا از افراد مهم زندگی شان حفاظت کنند.

در این فیلم نیز شاهد حضور بازیگرانی چون وین دیزل، میشل رودریگز، لوداکریس، جان سینا، جوردانا بروستر، ناتالی امانوئل، سانگ کانگ، مایکل روکر، هلن میرن، کرت راسل، شارلیز ترون، تایریس گیبسون، فین کول، و وینی بِنِت هستیم.

تماشای تمام فیلم های سریع و خشن در فیلیمو

تماشای آنلاین تمام فیلم های سریع و خشن با دوبله فارسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی