Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

Popcorn Movies

فیلم ها میتوانند مجموعه ای از تجربه هایی باشند که هنوز کسب نشده اند

نقد و بررسی بهترین فیلم ها و سریال های ایران و دنیا

 
بایگانی

نقد سریال شرلوک

شنبه, ۱۶ مرداد ۱۴۰۰، ۰۷:۰۰ ب.ظ

شرلوک (Sherlock)

سریال شرلوک

سازنده: مارک گیتیس استیون موفات

تهیه کننده: سو ورچو

نویسندگان: مارک گیتیس استیون موفات استیو تامپسون

جدول بازیگران به همراه نقش:

بازیگر

نقش

بندیکت ماکبربچ

شرلوک هلمز

مارتین فریمن

دکتر واتسن

اندرو اسکات

جیمز موریارتی

مارک گیتیس

مایکرافت هولمز

لارا پالور

آیرین آدلر

آماندا ابینگتون

مری مورستون

روپرت گراوس

بازرس لستراد

لوئیز بریلی

مالی هوپر

اونا استابز

خانم لوئیس هادسون

 

آهنگسازان: دیوید آرنولد مایکل پرایس

فیلم برداران: استیو لیوز فابیان واگنر

تدوین گران: مالی اونس چارلی فیلیپس

کشور سازنده: بریتانیا

زبان: انگلیسی

شمار فصل ها: 4 فصل

شمار قسمت ها: 13 قسمت

انتشار: 25 ژوئیه 2010 15 ژانویه 2017

اطلاعات مربوط به فصل ها:

فصل

تعداد قسمت

تاریخ پخش اولین قسمت

تاریخ پخش آخرین قسمت

1

3

25 ژوئیه 2010

8 اوت 2010

2

3

1 ژانویه 2012

15 ژانویه 2012

3

3

1 ژانویه 2014

12 ژانویه 2014

اپیزود ویژه

1 ژانویه 2016

4

3

1 ژانویه 2017

15 ژانویه 2017

 

«شرلوک» (Sherlock) سریالی تلویزیونی، ساختۀ کشور بریتانیا است که برگرفته از داستان های کارآگاهی «شرلوک هولمز»، نوشتۀ آرتور کانن دویل، و به نوعی نسخۀ به روز شدۀ این داستان هاست. این سریال دارای 4 فصل، و هر فصل آن دارای 3 قسمت است، که هر کدام یک اپیزود 90 دقیقه ای هستند. همچنین این مجموعه یک اپیزود ویژۀ کریسمس نیز دارد که اول ژانویه 2016 پخش شد.

نقد فیلم بارکد 

«شرلوک» ساختۀ استیون موفات و مارک گیتیس، و محصول مشترک شبکۀ بریتانیایی «BBC» و شبکۀ آمریکایی «WGBH» است. بیشتر لوکیشن های فیلمبرداری این سریال مربوط به کاردیف ولز و لندن است، به طور مثال لوکیشن اصلی آن که خانۀ شماره 221 بیکر است، در شمال شهر لندن قرار دارد.

خلاصه داستان:

این سریال داستان های «شرلوک هولمز»، کارآگاه مشاور را در شهر لندن روایت میکند. او و دکتر «جان واتسون»، دوست صمیمی و شریک زندگی اش، به اسکاتلند یارد (مرکز پلیس شهر لندن) مشاوره میدهند و در حل پروندۀ دوستانشان به آن ها کمک میکنند.

اطلاعات مربوط به فصل اول (2010):

قسمت

عنوان

خلاصه داستان

1

پرونده صورتی

این قسمت بر اساس رمان شرلوک هلمز به نام «اتود در قرمز لاکی» ساخته شده و آشنایی هولمز و واتسون، و ورود آن ها به ساختمان خیابان بیکر را نشان میدهد. همچنین در ادامه با پرونده ای مواجه میشوند که چهار کشته دارد، باید دید که دلیل مرگ این چهار نفر خودکشی است یا......

2

بانکدار کور

در این اپیزود، شرلوک به درخواست یکی از هم دانشگاهی های قدیمی اش شروع به تحقیق دربارۀ یک ورود شبانۀ اسرار آمیز به یکی از بانک های شهر میکند و در ادامه درگیر پرونده ای پیچیده که مرتبط با باندهای قاچاق آسیایی است، میشود.

3

بازی بزرگ

در این قسمت شاهد حضور جیمز موریارتی هستیم که با معماهای مختلف و پیچیده اش شرلوک را به چالش میکشد.

 

اطلاعات مربوط به فصل دوم (20):

قسمت

عنوان

خلاصه داستان

4

رسوایی در بلگراویا

این قسمت تلاش شرلوک برای پس گرفتن تصاویر دردسر ساز یکی از اعضای خاندان سلطنتی بریتانیا را روایت میکند، که به دست زنی به نام آیرین آدلر افتاده. شرلوک درگیر روابط احساسی با آیرین میشود و او نیز میخواهد شرلوک را جذب خود کند، اما شرلوک به راحتی گول نمیخورد. او در پایان موفق میشود رمز موبایل آیرین را پیدا کرده و به عکس ها دسترسی پیدا کند.

5

سگهای باسکرویل

هنری نایت که بیست سال است درگیر کابوس های وحشتناک است (20 سال پیش پدرش توسط یک سگ تازی غولپیکر کشته شده)، به شروک مراجعه میکند تا بتواند از این کابوس ها رهایی یابد.

6

سقوط رایخن باخ

(آبشار رایخن باخ)

در این قسمت شاهد تلاش های موریارتی برای بی اعتبار کردن شرلوک هستیم، او میخواهد با این کار شرلوک را وادار به خودکشی کند. آن ها در بالای بیمارستانی قرار میگذارند، موریارتی خود را با اسلحه میکشد، و شرلوک از بالای بیمارستان به پایین میپرد. اما در پایان مشخص میشود که او هنوز زنده است.....

 

اطلاعات مربوط به فصل سوم (2014):

قسمت

عنوان

خلاصه داستان

7

نعش کش خالی

در این قسمت شرلوک هولمز به لندن برمیگردد و نزد واتسون میرود. آن ها با همکاری هم به سراغ پرونده ای مربوط به خنثی کردن یک برنامۀ تروریستی میروند.

8

سه نشانه

جریانات این قسمت در عروسی واتسون با دختری به نام «مری» رخ میدهد. شرلوک تلاش میکند جلوی رخ دادن یک قتل در عروسی بهترین دوستش را بگیرد.

9

آخرین سوگند او

در این قسمت فردی به نام «چارلز آگوستس مگنسن» سعی در باجگیری از مری دارد، و شرلوک به درخواست یکی از مشتریانش در مقابل او قرار میگیرد.

 

اطلاعات مربوط به اپیزود ویژه کریسمس (2016):

قسمت

عنوان

خلاصه داستان

10

عروس نفرت انگیز

این قسمت روایتی از زمان حال و گذشته دارد. هولمز و ویتسون درگیر حل کردن یک معمای پیچیده هستند، معمای پیچیدۀ روح یک زن که مردم یک روستای خیالی را میکشد..! البته داستان این اپیزود ویژه با فصل های قبلی سریال ارتباطی ندارد، اما جذابیت آن به همان اندازه بالاست.

 

اطلاعات مربوط به فصل چهارم (2017):

قسمت

عنوان

خلاصه داستان

11

شش تاچر

پس از پخش شدن تصاویر موریارتی و برگردانده شدن شرلوک به لندن توسط دولت، فرزند مری بدنیا آمده و شرلوک پدرخواندۀ او میشود. همه چیز به خوبی پیش میرود تا اینکه یک قاتل حرفه ای به دنبال مری می افتد تا او را به قتل برساند....

12

کارآگاه دروغگو

در این قسمت بدلیل اتفاقات تلخ قسمت قبل، جان و شرلوک از هم جدا شده، و شرلوک دچار حالت های روانی عجیبی میشود. همچنین استفاده بیش از حد مواد مخدر سلامتی او را به خطر انداخته است. حال باید دید افراد سودجو و قدرت طلب که به دنبال نابود کردن شرلوک هستند چه میکنند.....

13

مسئله نهایی

این قسمت مجموعه ای از عشق، آتش، حرص و معما است. هویت واقعی یوروس آشکار شده و شرلوک به همراه جان و مایکرافت برای نجات او که درون موسسه مخوفی زندانی شده، داخل این موسسه میشوند؛ اما اوضاع آنطور که باید پیش نمیرود، و موقعیت هایی پیش می آید که گذشتۀ دردناک شرلوک را به ما نشان میدهد...

 

این سریال موفق شد نظرات مثبت طیف گسترده ای از بینندگان را، از منتقدان تا اهالی سینما و مردم عادی، از آنِ خود کند و تحسین آن ها را برانگیزد. همچنین توانست در زمینه های قلم داستانی، شخصیت پردازی، کارگردانی، قدرت بازیگری (به خصوص بازی بندیکت کامبربچ)، و..... توجه منتقدان را به خود جلب کند.

نقد سریال همگناه 

سریال «شرلوک» نامزد و برندۀ جوایز متعددی مانند جایزه امی، گلدن گلوب، و بفتا شد و توانست در شصت و ششمین جوایز امی ساعات پر بیننده، سه جایزۀ بهترین نقش اول مرد سریال درام (بندیکت کامبربچ)، بهترین بازیگر نقش مکمل مرد سریال درام (مارتین فریمن)، و بهترین فیلمنامه سریال درام (استیون موفات) را از آنِ خود کند. همچنین اپیزود ویژۀ کریسمس این سریال، در این مراسم، برندۀ بهترین فیلم تلویزیونی شد. «شرلوک» همچنین برندۀ جایزۀ پیبادی در سال 2011 شد.

این سریال در 180 کشور مختلف پخش شده و توانسته رکورد پر بیننده ترین برنامه (از سال 2001 تاکنون) در کشور بریتانیا را برای فصل سوم خود ثبت کند.

تماشای آنلاین تمام قسمت های سریال شرلوک در فیلیمو

دانلود تمام قسمت های سریال شرلوک با زیرنویس فارسی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی